torsdag 9 februari 2012

Ratatouille

Igår åt vi en variant av ratatouille tillsammans med wienerkorv. Det blev gott och den var väldigt enkel att göra. Perfekt mat på en vardag. Jag kan dock rekommendera att inte skära chili och sen klia sig i ögat, det gör ont!


Ratatouille med wienerkorv


RATATOUILLE
4 pers

200-300 g vitkål
1 grön paprika
1 gul lök
1 röd chili
1 förpackning krossade tomater
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Strimla vitkålen, tärna paprikan, finhacka löken och chilin. Fräs grönsakerna i rejält med smör tills de blir mjuka. Häll på krossade tomater och låt puttra i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar.

1 kommentar:

anna sa...

Jag lyckas alltid att klia mig i ögonen eller vid sidan av iaf. Sedan svider det både där och på mina fingrar efter- Jag är så känslig :/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...