onsdag 15 februari 2012

Korvgryta med sting

Den här korvgrytan hittade jag recept på i en tidning hos min mamma för länge sen och sedan dess har det varit en maträtt som vi gör ganska ofta. När vi övergick till LCHF-kost bytte vi ut riset mot blomkålsris istället. Man kan använda valfria korvar men jag kan rekommendera att ta någon korv med rejäl smak, det blir väldigt gott.





KORVVGRYTA MED STING
4 pers

600 g valfri korv (gärna olika smaker och någon med lite styrka i smaken)
2 paprikor
1 dl strimlad smörgåsgurka
1 dl syltlök
1 dl gröna oliver
1 tsk paprikapulver
3 dl vispgrädde
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skiva korven och skär paprikan i mindre bitar. Stek korven och paprikan. Tillsätt övriga ingredienser och låt sjuda i 5 minuter. Smaka av med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Tack! Ja, det var inget som jag planerat men har sett flera som brukar göra sa ibland. Var sa sugen pa att ga pa BodyX passet igen imorrn, men hinner inte, sa jag passade pa att göra det idag istället. Visst var det tuffa pass, men jag hade absolut inte kört det andra passet om jag känt att jag inte klarat av det.

anna sa...

Synd att jag inte gillar korv för de ser ju så mumsigt ut!
Hur mår sonen?

Annika Rogneby - Bakglädje med LCHF sa...

Grytan såg supersmarrig ut :-)

Fröken M sa...

Hihi... ja ibland måste man prioritera och Viggo kommer alltid först :)
Hoppas ni haft en mysig dag ! kram

Anonym sa...

Hejsan, kikar här på din sida och du har många goda recept.Denna korvgryta med sting undrar jag lite över.Smörgåsgurka ingår, men där är ju socker eller hur.Men det kanske blir så lite så det inte gör så mkt?Vad säger du till det?Mvh,Ellie

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ellie: Är man väldigt sockerkänslig kan man utesluta smörgåsgurkan. Man får känna efter själv vad man klarar av utan att triggas att äta för mycket.

Trond Rustad sa...

Denne retten skal jeg absolutt prøve! Flott blogg du har forresten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...