torsdag 23 februari 2012

Fiskgratäng till middag igår

Fiskgratäng med kräftstjärtar serverad med broccoli

Usch, vad jag har sovit dåligt i natt. Mina ögon har gjort så ont att jag inte somnade förän runt kl. 3 och efter det vaknade jag massor av gånger. Nu har jag i alla fall fått medicin utskrivet och jag hoppas att det äntligen kan gå över.

Gårdagens middag var fiskgratäng med kräftstjärtar och till det serverade jag broccoli. Perfekt mat när man inte orkar stå i köket och pyssla, det mesta sköter sig själv och samtidigt får man en kanongod middag. Sonen slickade nästan av tallriken innan han lämnade bordet och det tar jag som gott betyg på maten.



7 kommentarer:

anna sa...

Du är precis som jag med brödet =) Har fått min man att äta mindre bröd och hans mage är mkt bättre nu.
Fast det är som du säger man vill att de äter nyttigt bröd, då är de LCHFbröd som gäller =)
Förstår att din son slickade av tallriken, ser galet gott ut. Jag skulle testat dina våfflor idag, men hade inget bakpulver så hittade på en egen kombo. De gick fint de med, men typiskt när man ska prova på något.

Mitt liv som fru L sa...

Krya på dig! KRAM <3

Maria sa...

Vad jobbigt det låter med ögoninflammation. Jag har aldrig haft det men minns att barnen hade någon gång när de var små!
Hoppas du blir bättre nu med medicinen.
Fisken ser jättegod ut!
= )

Alice Attack! sa...

Svar; Ja precis! Och att det var så lätt att göra. Helt underbart gott med :)

anna sa...

Tack vad snäll du är =)
Jag tycker dina såg superfina ut ;)
Kul att du vågade, nu kan ni göra de tillsammans :)))

Erika Skogly sa...

Det där låter gott. Hoppas du mår bättre.

Maria sa...

Lamm (eller fisk) är det jag alltid brukar äta när vi är på restaurang. Tyvärr är lammfilé lite dyrt att köpa & lammkotletter är så lite mat på men lammfärs köper jag ofta. Jättegott i biffar & i moussaka som jag älskar!
Ha en härlig fredag!
= )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...