måndag 13 februari 2012

En dag hemma med sjuk son

Sonen fick kokosplättar till lunch

Idag har sonen varit sjuk så jag har varit hemma tillsammans med honom. Han har mest tagit det lugnt och tittat på film men vi har även hunnit med att leka några lugna lekar tillsammans. Till lunch idag stekte jag några kokosplättar till honom, själv åt jag en matlåda som jag skulle ha haft med mig till jobbet om jag inte varit hemma.

I ugnen har jag en omgång fröknäcke på gång och jag är väldigt sugen på att smaka en bit med lite bregott på när det är klart. Kvällsmaten idag blir en god paj, nämligen skink- och broccolipaj med sallad till.

Jag har även förberett en liten överaskning till min man idag, det är ju ändå alla hjärtans dag imorgon.

Fröknäcke i ugnen

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vi verkar leva paralella, men nästan exakt samma liv!

1. Jag har också varit hemma med min yngsta dotter idag.

2. Jag har också bakat fröknäcke.

3. Jag har gjort en liten överraskning till min fru.

Nästan lite läskigt :-)

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Ah hoppsas han kryar på sig!

Svar: Hehe det är lugnt. Jag får nog helt enkelt vänta på att sambon kommer hem från jobbet, hoppas verkligen han kan fixa detta!!

Tack! Ska dit igen på torsdag och då blir det nog att skriva på kontraktet. Börjar i så fall redan på måndag.

Erika Skogly sa...

Fröknäcke är ju alltid gott. Gärna med mycket smör och gräddost. Hoppas du får en trevlig alla hjärtans dag.

Anna sa...

Tack =) Javisst är de underbart med LCHFmat, me like!
Hoppas din son krya på sig fort! kokosplättar lät gött!kram

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Henrik - Allt om LCHF: Hihi... ja, ibland verkar det som att man lever parallella liv och gör samma saker. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...