söndag 8 januari 2012

Varma mackor med makrill och ost (LCHF)

Inte så snygga men väldigt goda varma mackor.

Vilken härligt vintrig dag det har varit idag här hos oss, några minusgrader och lite snö på marken. Det blev en promenad ute i den friska luften och när vi kom hem drack vi lite glögg och spelade sällskapsspel hela familjen.

Till lunch idag åt vi varma mackor med makrill på, de blev väldigt goda. Rostbrödet passar perfekt att använda som botten och självklart kan man välja topping efter egen smak.


VARMA MACKOR MED MAKRILL OCH OST (LCHF)
4 st

4 skivor rostbröd (LCHF)
Bregott
1 burk makrill i tomatsås
Oregano
Ostskivor

Gör så här:
Bre bregott på brödet. Mosa makrillen och blanda ut med lite av tomatsåsen och fördela på smörgåsarna. Krydda med oregano och lägg ostskivor överst. Gratinera i ugnen i ca 10 minuter i 225 grader högt upp i ugnen till osten smält och fått lite färg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Jimmie sa...

Hej och tack för kommentaren. Det här såg otroligt gott ut och varma mackor kan man ju variera i det oändliga.

Ha en fortsatt trevlig söndag
/Jimmie

Maria sa...

Visst är det smidigt med köttfärsrätter! Och denna lådan fick jag ut 8 portioner på. Perfekt att ta med till jobbet! Äggen i gjorde den extra mäktigt! =)

Elena sa...

Åh! Det där lät gott, det måste jag testa någon dag!

Aha, jag trodde rödvin var bättre än vitt vin. Jag ska försöka att inte dricka så mycket vin nu i början. Vill gå ner lite först. :)

Anna sa...

Tack:) mackorna såg inte helt fel ut. Yummie!

Jeanikee sa...

De låter riktigt gott!!! :)

Oretuscherat sa...

tillräckligt snygga för att väcka min hunger i alla fall ;)

Malin I Form sa...

Det lät ju väldigt smarrigt faktiskt! Är väldigt nyfiken på det där rostbrödet du gjorde, det såg så gott ut :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...