måndag 9 januari 2012

Skagenröra

Idag är jag på strålande humör. Snön gnistrar vit utanför fönstren och solen har skinit hela dagen. Jag har efter en längre tids dålig sömn äntligen sovit bra i två nätter och det har gjort underverk för humöret. Inte ens att det är måndag och att ledigheten är slut har försämrat mitt humör. En strålande dag helt enkelt!

Till nyår gjorde jag skagenröra till tapasmenyn, det var enkelt och blev väldigt gott. Vi åt skagenröran dels som den var men också som LCHF-toast som vi toppade med skagenröra. För att göra en toast tar du LCHF-rostbrödet och rosta det ordentligt och sedan toppa med skagenröra, då har du en perfekt tapasrätt eller varför inte en förrätt beroende på hur stora mumsbitar man gör.

LCHF-toast av rostbröd med skagenröra


SKAGENRÖRA

250 g skalade räkor
1 dl creme fraiche
1 dl majonnäs
2 msk dill
En skvätt citron
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Hacka räkorna i mindre bitar. Rör ihop creme fraiche och majonnäs och smaksätt med citron, salt och peppar. Häll i räkorna och blanda.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Maria sa...

En skagenröra är aldrig fel! Har inte bakat rostbröd (LCHF) någon gång - får nog göra det snart!
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...