onsdag 18 januari 2012

Kycklingwraps

Vi har inte haft speciellt mycket snö här hos oss i vinter men när snön väl är här så brukar det bli en och annan utflykt ut i naturen med lite smarrig matsäck. Förr fyllde vi alltid matsäcksväskan med mackor och det finns ju faktiskt massor med bra LCHF-bröd som man kan baka och ta med men det kan vara roligt att variera sig och då kan fyllda wraps vara ett roligt alternativ. Här har jag fyllt dem med kycklingröra och sallad och i väntan på snön så äts de hemma på tallrik istället för ute i naturen.


KYCKLINGWRAPS
4 pers

1 grillad kycklingfilé
Några skedar creme fraiche
Curry
Salt och svartpeppar
Sallad (ex. isbergssallad, gurka och paprika)
4 wraps

Skär den gillade kycklingfilén i små strimlor. Blanda kycklingen med lite creme fraiche, blandningen ska hålla ihop men inte bli lös eller rinnig. Smaksätt med curry, salt och peppar. Lägg en klick fyllning och lite sallad i varje wraps och linda in. Servera som den är inlindad i smörpapper eller lägg upp på tallrik och servera med sallad.

Tips: Vill du äta de fyllda wrapsen varma kan du lägga dem i en ugnsform och strö riven ost över. Då hoppar du över salladen i och äter den till istället. Gratinera i 225 grader tills osten smält och fått fin färg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Malin I Form sa...

Så gott det såg ut :)

SV: Ja, precis! Jag har ju inte smakat den än så vet egentligen inte själv om den är "brödigare" men det är vad jag har hört.. vi får se :D

Anonym sa...

Men vilken blogg!! Vilka tips!!
Jag har ätit LCHF nu i 2 månader och börjar få lite idétorka ang matval.
Nu är jag tok-laddad igen!
Hittar ju massor :)
Jag hör till den kategorin som inte äter detta för att gå ner i vikt utan för att må bra i magen. Har du någon aning om det är riskfritt att äta trots att man går ner lite för mycket i vikt?
Jag äter mängder mat varje dag men går fortfarande ner.
Har aldrig varit så här smal (nästan mager) men jag har heller aldrig mått så bra förut!!
/Linda

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Ja det är himla skönt och jag gillar att träna pa gym, bara att jag inte gjort det pa manga ar...men nu sa!

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Ja precis sa känner jag med! Mitt intresse för matlagning har väckts till liv litegrann ocksa, förut hatade jag att laga mat!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Linda: Kul att du hittat hit och att du fått inspiration av min blogg. :-)
Jag får börja med att skriva att jag är ingen expert på LCHF men vad jag har läst så ska man inte kunna bli underviktig med den här kosten utan den ska funka för alla.
Du kan läsa vad kostdoktorn skriver om kosten för smala och underviktiga överst på den här sidan (länk).
Anna Hallén skriver om LCHF och viktuppgång (om man vill gå upp i vikt) här (länk)
Jag äter också LCHF för att må bra och inte för att jag behöver gå ner i vikt. Jag tror att det är den kosten människan är gjorda för att äta. Jag gick ner några kilo i början men nu står jag ganska still i vikt. Jag mår också väldigt bra av kosten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...