lördag 14 januari 2012

Idag städas julen ut

Rostbröd med ost, kokt ägg och te

Idag dukade vi inte av frukosten förrän kockan var tolv. En slö och härlig lördag väntar oss och det enda som står på agendan är att städa ut julen. Vi har en riktigt julig vaxduk på köksbordet och den åker också ut idag. Egentligen är den riktigt gräsligt ful men den fyller sitt syfte vilket är att sprida julkänsla... och det blir inte riktigt jul utan den här hemma. Jag kommer inte att sakna julpyntet men det kommer att bli väldigt mörkt när alla ljusstakar försvinner ur fönstren.

Idag blev det smörgåsfrukost, kokt ägg och te. Vi åt rostade mackor med smör och ost och mitt kanel- och romkryddade mandel och russinjulbröd med julskinka på. Avlutningsvis blev det en kopp kaffe. Nu är jag riktigt mätt och belåten. Jag önskar er en trevlig lördag!

Julbröd med julskinka

Avslutar frukosten med lite kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...