måndag 23 januari 2012

Fläskkotletter i ugnen

Igår kväll åt vi fläskkotletter till middag. Den här maträtten är jätteenkel att göra, det enda man behöver är tid eftersom köttet tillagas i ugnen på låg temperatur under 1,5 timme. Jag serverade LCHF-pasta till.


FLÄSKKOTLETTER I UGNEN
6 pers

8 fläskkotletter
Salt och svartpeppar
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
0,5 msk soja
1,5 msk köttfond

Gör så här:
Lägg kotletterna i en ugnsform. Ha på salt och ordentligt med nymalen svartpeppar ovanpå. Blanda, grädde, creme fraiche, soja och fond och häll över kotletterna. Gratinera i 1,5 timme i 125 grader. Om kotletterna sticker upp ur såsen så kan man med fördel ösa lite sås över dem emellanåt under tillagningstiden.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Maria sa...

Ja testa att göra Ceasardressing ngn gång, du kommer inte att ångra dig. Jag brukar göra så det räcker några dagar i min frukost-ägg-sallad! Lite extra krydda av sardellerna .. =)
De här fläskkotletterna ser inte så dumma ut heller!! Ibland önskar man att man hade dagar att testa & äta alla recepten/maten man hittar! ;)

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Ja typiskt...men jag försöker halla fast i motivationen. Känner mig omotiverad just idag, men det beror säkert mer pa att jag är besviken!

Fröken M sa...

Tack vännen ! Nu är det ju visserligen bara feber, men vi får nog vara hemma några dagar till är jag rädd...
( jag tillhör den kategorin som hellre håller mitt barn hemma en dag för mycket än för lite bara för att jag stör mig så enormt på folk som lämnar sjuka barn på dagis !? )Kram

anna sa...

Tack, vad snäll du är =)
Kotletterna ser ju så mumsiga ut. Det är även gott att göra med kyckling tycker jag. Kram

Malin I Form sa...

Ååh, så gott det såg ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...