fredag 13 januari 2012

Chili- och vitlöksmarinerade räkor

Min vän Jessica bjöd på dessa chili- och vitlöksmarinerade räkor på nyår och de var supergoda. De passade perfekt på tapasbordet.


CHILI- OCH VITLÖKSMARINERADE RÄKOR

75 g skalade räkor
0,5 röd chili
1 vitlöksklyfta
Citronolivolja
1,5 tsk tomatpuré
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Finhacka chilin och riv vitlöken fint. Blanda olja, chili, vitlök, tomatpuré, salt och peppar till en marinad. Blanda ner räkorna och låt de stå och dra någon timme.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Fisken Svea sa...

Perfekt! Det här ska jag testa idag! :)

Fisken Svea sa...

Och det var jättegott! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...