söndag 29 januari 2012

Besök hos svägerskan i Örebro

Kycklingpaj

Igår åkte vi en dagsutflykt till Örebro för att hälsa på min svägerska som nyligen fyllt år. Min svägerska och hennes man är nyinflyttade i Örebro och det var första gången vi var dit och hälsade på. Vi bjöds på mycket gott att äta och vi hade en mycket trevlig dag.

Min svägerska och hennes man äter också LCHF-kost. Vi anlände lagom till lunchen och vi blev serverade en kycklingpaj, receptet från Anna Halléns bok "LCHF för kvinnor", och den var mycket god. Sen blev det födelsedagsfika med chokladkaka och vispad grädde. Till middag fick vi helstekt fläskfilé, cole slaw och sallad. Vi åkte hem till Linköping mitt i natten mycket mätta och belåtna.

Chokladkaka och vispad grädde

Helstekt fläskfilé, cole slaw och sallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

L sa...

Åh, chokladkakan är jag intresserad av.
Något recept?

Mvh Linda Runn Hägerström

anna sa...

Åh, vilken lyx mat! ser jättemumsigt ut =)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Linda: Jag ska fråga efter receptet. :-)

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Mm allt ser smaskens ut! Speciellt chokladkakan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...