måndag 16 januari 2012

Bakar matsäcksfrallor

Nybakade frallor

Just nu luktar det nybakat bröd här i huset. Jag passade på att baka lite frallor som sonen kan ha med sig i matsäcksväskan imorgon när han ska ut i skogen med sin klass. Han fick själv välja topping och det blev sesamfrön och vallmofrön. Receptet på frallorna hittar ni här.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Malin I Form sa...

Doften av nybakt bröd är ju helt underbar och de där såg himla goda ut :)

Anonym sa...

Formar du dina ordentligt innan du sätter in dem i ugnen? Gjorde dessa nämligen och mina blev små knubbiga bullar:/...... Dock goda!!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anonym: Jag formar frallorna med blöta händer innan jag gräddar bröden. Jag plattar till dem lite och puffar till kanterna så att de blir runda. Håller med, de är goda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...