lördag 7 januari 2012

Baconlindade daddlar

Baconlindade daddlar är en ny favorit. De passar kanske inte helt in i LCHF-kosten eftersom daddlarna innehåller en hel del kolhydrater men någon gång ibland tänker jag unna mig detta. Dessutom behöver man inte äta särskilt mycket av dem, bara en liten mumsbit räcker.



BACONLINDADE DADDLAR

Daddlar
Bacon (0,5 bacon/daddel)

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Dela baconskivorna på mitten. Linda en halv baconskiva runt varje daddel. Lädd daddlarna i en ugnsform och värm tills baconet fått färg, det tar ca 10-15 minuter. Det går även bra att steka dem i stekpanna.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Anna sa...

tack =))
Håller med dig, men i början ville jag gärna gå ner..vägde alldeles för mkt :/

joly sa...

Jag älskar baconlindade dadlar! Stoppade en mandel i mina på nyår, men det är även gott med lite ädelost i. :)

Gillar din blogg, är inne här ofta för inspiration. :)

Fröken M sa...

Det kanske vi skulle testa ! Vi har en massa firanden framför oss i år som ska planeras :)
Ha en riktigt skön dag !! kram

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Ah det där är SA gott :) Brukar äta det när vi är ute och äter tapas.

Svar: Själv dricker jag inte kaffe och jag kommer aldrig lära mig det heller...

Sukkerspinnengelen sa...

wow! Dette må jo funke utmerket som tapas?! Ost, kjøttbiter, tomatsaus etc. og vips! så har man noe å severe til te eller vinen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...