söndag 22 januari 2012

Avslutar helgen med hemmagjord glass

Jordgubbsglass á la LCHF

Oj, den här helgen har verkligen gått fort. Det känns inte som att jag hunnit göra något alls. Vi har i alla fall ätit en massa god mat i helgen och vi avslutade helgen med hemmagjord LCHF-glass med jordgubbssmak. Receptet måste modifieras lite så jag lägger inte ut något recept ännu.

Tidigare idag bakade jag ett formbröd (recept kommer) och det var det godaste ljusa LCHF-brödet jag gjort hittills. Jag testade att rosta det också och det gick jättebra, det var faktiskt mycket godare än rostbrödet som jag bloggat om tidigare.

Gott nybakat bröd med bregott och ost


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Thess sa...

Oj lchf glass känns svårt? Mumsigt ser det ut iaf

Anna sa...

Ser fram emot receptet :)
Javisst måste man njuta. Det händer inte många gånger. Typ aldrig :/

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Mm mums med glass!

Svar: Tack, och tack detsamma :)

Maria sa...

Glassen ser jättegod ut! Ser fram emot ett recept ;). Har en glassmaskin stående som jag köpte i somras mest för att jag älskar kokosglass som är så svårt att få tag i. =)

Fröken M sa...

Jag måste ju säga att glassen ser betydligt godare ut än pastan ;)
Hoppas ni får en riktigt bra dag !! KRAM

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Fröken M: Håller med, glassen var mycket godare än LCHF-pastan. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...