tisdag 20 december 2011

Kokt vitkål

Kokt vitkål är riktigt gott och enkelt att göra och det passar till det mesta. Koktiden beror på hur grovt vitkålen är strimlad.


KOKT VITKÅL

Grovt strimlad vitkål

Gör så här:
Koka upp lättsaltat vatten. Ha i vitkålen i vattnet och koka ca 10 minuter. Häll av i ett durkslag. Salta eventuellt lite extra.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

anna sa...

Tack för tipset, jag brukar bryna den bara. Ska testa att koka =)
Vad kul med gäster :D

Anonym sa...

Jag har en längre tid kokat vitkål och har det istället
för potatis. Efter att jag kokat den häller jag i lite
Wapnö Matyoghurt som jag sedan smaksätter med det jag
tycker om.

Unknown sa...

vitkål är gott o nyttigt.även blomkål o broccoli.dessutom innehåller det lite kcal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...