tisdag 27 december 2011

Julnötter

Just nu sitter jag och äter julnötter. Ganska bra idé faktiskt att knäcka nötterna själv, då äter jag inte för många. Idag har vi slöat och bara njutit av att vara lediga tillsammans. Till lunch blev det julmatsrester (fortfarande gott faktiskt) och sen blev det lite julgodis samtidigt som familjen spelade ett legospel som sonen fått i julklapp. Vad vi ska äta till middag vet jag inte riktigt, först måste jag titta i skafferi och kyl för att se vad vi har att utgå ifrån.

Jag funderar på vad vi ska äta på nyårsafton. De senaste åren har vi firat med våra bästa vänner och så även i år. Min familj äter LCHF och deras familj äter GI-inspirerat, så temat kommer att vara LCHF/GI-tapas i år. Jag tror att det kan bli riktigt gott faktiskt.



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Fröken M sa...

Åh va spännande !! berätta gärna vad det blev för tapas :)
Vi är bortbjudna på nyår, men ska fixa maten ihop så jag behöver lite inspiration till menyn !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...