söndag 18 december 2011

Bountygodis (LCHF)

Trevlig fjärde advent! Julmusiken strömmar ur högtalarna och ute faller snöflingor ner, så nu är julkänslan här. Idag blev det lite julgodis gjort, nämligen bounty. Härligt lchf-godis med chokladig smak och kokosflingor i. Nu ska vi tända en brasa och njuta av att julen närmar sig. Ha en skön kväll!



BOUNTYGODIS
30-35 st

50 g kokosfett
50 g mörk choklad
90 g kokosflingor
1 msk vispgrädde

Gör så här:
Smält kokosfettet i en kastrull. Ta kastrullen från värmen och lägg i chokladen och rör om så att allt smälter samman. Blanda i grädden och kokosen. Klicka ut kokoschokladen i små pralinformar. Ställ kallt för att stelna.


Receptet hämtat från LCHF-forum


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

anna sa...

Den där bountyn måste jag ju testa, ser ju mycket gott ut :D
Ja gör de vettja, coop kommer mer och mer med LCHF produkter. Jag kommer bli överlycklig om han kommer att ta in varorna. Håll tummarna!=)

Anna sa...

Den var så galet god :) kan tänka mig att det är gott att lägga i curry och grillad kyckling i oxå :)

Martina sa...

Ser och smakar säkert helt underbart :) Har inte vågat göra så mycket julgodis för på något sjukt vis så är det mest jag som äter och jag kan liksom inte sluta äta.

Hur gör du med godiset? Klarar du av att bara äta några stycken?

Kramiz!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Martina: Jag har faktiskt lyckats låta bli att gå och nalla på godiset i kylskåpet i år. Annars kan jag lätt äta alldeles för mycket godis om jag ställer fram det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...