söndag 11 december 2011

Bearnaisesmör

Tycker du att det är svårt att få till bearnaisesåsen, då är bearnaisesmör något för dig. Det är ett jättegott smaksatt smör som smakar bearnaisesås. Smöret kan göras iordning i förväg, se bara till att det tas fram och blir lite mjukt innan det ska ätas. Passar perfekt till kött.


BEARNAISESMÖR

2 msk sharlottenlök, finhackad
2 tsk torkad dragon
1 tsk fryst persilja
1 msk vitvinsvinäger
1 msk vatten
200 g mjukt smör
1 äggula
salt och väldigt lite vitpeppar

Gör så här:
Blanda vitvinsvinäger, vatten, sharlottenlök, dragon och persilja i en kastrull. Koka utan lock tills vätskan ångat av. Ta av från värmen och låt svalna. Blanda smör och äggula. Blanda i lökblandningen. Salta och peppra.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej!
Detta ska jag verkligen testa, såg så gott ut.
Ska rekomendera kokospannkakorna till mamma oxå :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...