tisdag 29 november 2011

Chokladdoppade kokostoppar (LCHF)

Jag älskar att baka men det blir ju inte så mycket kakbak när man äter LCHF. Till jul får vi många gäster och jag kommer att baka en massa kakor, mest vanliga kakor men jag vill även testa några LCHF-kakor. Först ut i LCHF-julbaket är dessa chokladdoppade kokostoppar. Vi provåt kokostopparna på första advent och jag tyckte att de var riktigt goda.




CHOKLOADDOPPADE KOKOSTOPPAR (LCHF)
30 st

75 g smör
3 ägg
0,5 tsk vaniljpulver
3 msk vispgrädde
300 g kokosflingor
100 g mörk choklad

Gör så här:
Smält smöret. Blanda ägg, vaniljpulver och grädde i en bunke och häll i det smälta smöret och kokosflingorna. Forma smeten till toppar. Grädda i ca 10 minuter i 175 grader i mitten av ugnen. Låt svalna. Smält chokladen och doppa kokostopparna i chokladen. Ställ svalt så att chokladen stelnar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Riktigt gott! Har fryst in massor av kokostoppar!

Anonym sa...

Vilka perfekta och fina kokosbollar du lyckats göra. Det kanske jag skulle försöka mig på, fast jag tvivlar på att de blir lika vackra. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...